Tot en met 15 maart zijn alle activiteiten van de buurtvereniging i.v.m. de aangescherpte coronaregels stop gezet. - Geef je op voor de paas workshop - Download de afbeelding voor de lente speurtocht.

Beste buurtgenoten

Beste buurtgenoten,

Ik had het buurtblad al helemaal klaar op maandagavond 28 september zodat het naar de drukker kon toen ik de persconferentie van premier Rutte en minister de Jonge op televisie zag.

Aan de hand van deze persconferentie hebben we maandagavond in overleg besloten om het rikken op dinsdagavond af te gelasten. Vervolgens hebben we met het bestuur dinsdagavond vergaderd over de verder te nemen maatregelingen. Wij zijn tot de conclusie gekomen om de komende drie weken alle activiteiten van de buurtvereniging te schrappen. Dit houdt in dat de komende drie weken het rikken, biljarten, kienen en knutselen niet doorgaan. De Trick or treat (Halloween) gaat definitief ook niet door en de jaarvergadering zal helaas ook niet doorgaan.

De belangrijkste reden om de activiteiten niet door te laten gaan is dat het buurthuis om 22.00 uur gesloten moet worden. Dit gaat voor het rikken, biljarten en kienen niet lukken omdat dan de “spelletjes” nog niet afgelopen zijn. Het knutselen zou eventueel wel door kunnen gaan maar om duidelijkheid te scheppen hebben we besloten alles te annuleren.

Het buurthuis wordt elke week een paar dagen gebruikt door het kinderdagverblijf en daarvoor is het natuurlijk moeilijk om hiervoor het buurthuis te sluiten, daarom hebben we besloten om het buurthuis niet te sluiten voor de externe verenigingen. Wij laten de keuze hierover aan de verenigingen zelf. Uiteraard moeten zij zich wel houden aan de corona maatregelingen en zijn daar zelf verantwoordelijk voor.

Over 3 weken wordt er door de regering een besluit genomen of er nog strengere maatregelingen moeten worden genomen of dat er weer kan worden versoepeld. Uiteraard houden wij u hiervan op de hoogte via het buurtblad, de website, facebook en twitter.

Hopelijk hebben jullie allemaal begrip voor de besluiten die wij als bestuur hebben moeten nemen en kan ik volgende maand weer wat positiever nieuws brengen.

Albert van Loosdregt.